Det forventes at nyansatte følger arbeidsregler til enhver tid og forplikter seg til å bevare taushetsplikten om forretningsanliggender som vedkommende kommer til å bli kjent med under sitt arbeid.
Før nyansatte starter i bedriften vil vedkommende bli innkalt til en oppstartsamtale og få opplærling med daglig leder, samt få kopi av signert arbeidskontrakt. Bedriften har også en sjekkliste for nyansatte som vedkommende må igjennom før oppstart.
Denne sjekklisten skal gi ledelsen en oversikt over hva den nyansatte har gjennomgått og fått opplæring i før vedkommende går ut i arbeid.
Sjekklisten for nyansatte:
- Arbeidskontrakten er signert og lagt på server
- Fått utlevert arbeidstøy
- Fått utlevert verktøy og utstyr
- Evt. utlevert PC/telefon og gjennomgått rutinen for dette
- Bestilt HMS-kort
- Gjennomgang av rutine for tjenestebilreglement
- Gjennomgang av strategidokument (powerpoint)
- Gjennomgang av timeføringssystemet i Tripletex
- Gjennomgang av risikovurderingsskjema
- Gjennomgang av styringssystem for kalkulasjon og prosjekt (gjelder funksjonærer)
- Gjennomgang av Autodesk Cloud Construction (ACC)
- Gjennomgang av personalhåndboken
For mer info, se her.